Könyvtártudomány elméletben és gyakorlatban

"A Tudományos és Műszaki Tájékoztatás (TMT) című könyvtár- és  információtudományi szakfolyóirat (link: http://tmt.omikk.bme.hu)  2014. évi (61. évf.) 7-8. "összevont lapszámában közölt tanulmányok  vezérfonala a valós könyvtári (munkáltatói) igényekhez igazodó képzés  modellje az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karon, a  számos partner közül kiemelve az Egyetemi Könyvtárral való - az utóbbi  időben egyre szorosabb - közös munkát. Kiszl Péter tanulmánya az ELTE  Egyetemi Könyvtára (EK), valamint a BTK Könyvtár- és  Információtudományi Intézete (KITI) 2007-től felerősödött,  modellértékű eredményeket hozó, komplex szakmai együttműködésének  kulcselemeit tárja fel, melynek következményeként a felsőfokú  könyvtárosképzés tartalma a valós munkaerőpiaci igényekhez, illetve a  foglalkoztatói elvárásokhoz igazítható és a központi könyvtár (továbbá  a hálózat tagkönyvtárai) szűkös erőforrásai jelentősen kiegészíthetők.  Boda Gáborné Köntös Nelli és Fodor János tanulmányai egy-egy  szegmenset világítanak meg részletesen a konkrét - tudományosan is  értékelhető - eredmények felmutatásával."
(Részlet Fonyó Istvánné Feladatok a felgyorsult fejlődés idején című  szerkesztői ajánlójából)

 

A tematikus számban szereplő ELTE BTK KITI-s közlemények:

KISZL Péter: Könyvtártudomány elméletben és gyakorlatban - intézményi  együttműködés az Eötvös Loránd Tudományegyetemen (251-266. p.)

BODA GÁBORNÉ KÖNTÖS Nelli: Önértékelés gombnyomásra: a CAF online  rendszer könyvtári adaptálásának lehetőségei (267-274. p.)

FODOR János: A megosztó hivatás. Könyvtári jelenlét a Facebook  közösségi oldalon 2013/2014-ben (275-294. p.)