A K21 Primer kutatások munkacsoportjának elsődleges feladata a minőségi könyvtári munka és szolgáltatások támogatása a felhasználók és könyvtárlátogatók elégedettségének, illetve igényeinek felmérésével, folyamatos nyomon követésével. Az elégedettségméréshez elengedhetetlen az Egyetemi Könyvtári Szolgálat tagkönyvtáraiban folyó munkáról, tevékenységről folyamatosan gyűjtött és kötelezően szolgáltatott könyvtári statisztikai adatokon kívül további adatok, információk gyűjtése, mérése, értékelése, illetve a felsorolt tevékenységek hatékony és eredményes elvégzéséhez szükséges módszertan megismerése, adaptálása és folyamatos fejlesztése.
A kutatási célcsoportok között szerepelnek a könyvtárak külső és belső partnerei, valamint maguk a könyvtárosok is, s jelenleg célcsoport-specifikus kérdőívek összeállításával, közreadásával és az eredmények könyvtárankénti értékelésével járul hozzá a csoport a minőségfejlesztési munkához.
A kapott eredményeket az EKSZ és a tagkönyvtárak a szolgáltatásfejlesztésben, a szervezeti önértékelés során és a munkatervek, továbbképzési tervek összeállításánál használják fel.
Eddigi felmérések:
- Hallgatói elégedettségi felmérés 2023
- Hallgatói elégedettségi felmérés 2022
- Hallgatói elégedettségi felmérés 2021
- Hallgatói elégedettségi felmérés 2020
- Hallgatói elégedettségi felmérés 2018
- Hallgatói elégedettségi felmérés 2017
- Hallgatói elégedettségi felmérés 2016
- Hallgatói elégedettségi felmérés 2014
- Hallgatói elégedettségi felmérés 2012
- Oktatói elégedettségi felmérés 2022
- Oktatói elégedettségi felmérés 2021
- Oktatói elégedettségi felmérés 2019
- Oktatói elégedettségi felmérés 2018
- Oktatói elégedettségi felmérés 2015
- Oktatói elégedettségi felmérés 2013