Az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálat a minőségfejlesztő munka keretében, a szolgáltatások folyamatos javítása érdekében a korábbi évekhez hasonlóan 2017-ben is képzéseket hirdetett. Június, július és szeptember hónapban 30 órás Ügyfélszolgálati tréninget, Vezetői kompetenciafejlesztő tréninget, valamint Minőség a könyvtárban címmel tréninget szervezetek, amelyekre az ELTE könyvtári hálózatában dolgozó könyvtárosok jelentkezhettek.
Ügyfélszolgálati tréningünk lehetőséget kíván nyújtani az ügyfélszolgálati területen dolgozó könyvtári szakemberek elméleti ismereteinek és készségeinek bővítésén túl a szolgáltatásmarketing, a kommunikáció, a tárgyalás- és prezentációs technika fejlesztésére, valamint a konfliktuskezelés terén különböző technikák tudatosítására, elsajátítására.
A Vezetői kompetenciafejlesztő tréning célja ebben az évben a minőségügyi felelősök, mint vezetők, felkészítése a minőségügyi feladatok magas szintű ellátására, a minőségirányítási tevékenység koordinálására. A képzés interaktív jellege, a tréningfeladatok a személyes tapasztalatok szerzését célozzák meg. A képzés további célja, hogy a résztvevők jártasságot szerezzenek a tanult menedzsmentmódszerek alkalmazásában annak érdekében, hogy a könyvtárak minél eredményesebben javítsák szolgáltatásaikat, együttműködve a külső és belső partnereikkel.
A Minőség a könyvtárban tréningen a résztvevők megismerhetik a minőségirányítás alapfogalmait, a kiválósági modellt, az olvasóközpontú könyvtár paramétereit. Továbbá olyan módszerekről és menedzsmentismeretekről tájékozódhatnak, amelyek jó alapot jelenthetnek a szervezeti önértékeléshez való felkészülésben és az önértékelés során feltárt területek javításában, azaz támogatják a szervezetet és tagjait a PDCA-ciklus szerinti működés megvalósításában.
A Képzéseket az ELTE Egyetemi Könyvtár és Levéltár finanszírozza.